big_image

5 things I wish I could wear

21/11/2016


I call it being rational and practical. But it's actually more about laziness, unwillingness to sacrifice in the name of fashion and finding more and more reasons why not. I don't know what I'm waiting for, but I'm certainly overestimating my future me if I think it will happen one day just like that. No, it certainly won't. But it would be great if I would be able to wear all the stuff I admire on others suddenly, but it hasn't grown on me yet.

High heels. They look amazing on every woman, give grace to the rest of the outfit and have just one dark spot of beauty -- you can't walk in them. And by walk I mean running late to work, balancing on cobblestones, galloping to catch the bus and other normal-life activities, not just stepping out from a car on a red carpet. At least I cannot. But I believe a real lady does that!

High heels in winter. Or any kind of shoes with bare legs in winter. Yes, I admit, it looks amazing with a winter coat and brave Scandi women wear that a lot but..I just don't get it how they pull that off.

Biker jacket. OMG I've wanted a biker jacket for soo long now. All women wear it ant it looks gorgeous on every single one of them. BUT. I see one logical error there. Let me explain it to you. As we all know, a biker jacket looks the best when it's undone. That means in cold weather you'll be cold. On the other hand, it has long, relatively warm, leather sleeves, which means in hot weather, you'll be hot. Do you see it? It's suitable only for transition weather seasons, which is roughly .. one month a year (Have you actually realized how this year we haven't had any autumn at all? One day we had sunny warm weather, but the next one was cold as hell) and if I wanna have a proper bad-ass biker jacket (which I certainly do), it will cost soo much money I'm not willing to spend on.

Clutches - tiny colorful beauties which have been made to upgrade your outfit to a next level. Not mine, obviously, because I'm unable to carry less then a hundred useful things in my backpack with me.

Necklines. Audacious or refined and sophisticated, it's always hot. But in my case is more like 'I'm cold', 'A turtleneck is more compfy', 'Too superficial', 'I don't need to grab attention like that' blah blah blah bullshit. After a few attempts in the past I've realized I'm too lazy to wear it and..I don't care. Red lipstick as a subtitusion of neckline or heels works as well. (Not in winter, though. Winter + riding a bike = frequent sniffling --> the risk of smudging the lisptick. You know, me being 'rational and practical')

Anyway, what are the unreachable stylish dreams of yours? What do you admire on other girls, but you somehow cannot imagine it wearing yourself?



Nazývam to racionálnosťou, zmyslom pre praktickosť. No v skutočnosti ide o pohodlnosť, neochotu obetovať svoje pohodlie a hľadanie ďalších dôvodov, prečo nie. Neviem načo vlastne ešte čakám. Preceňujem svoje budúce ja mysliac si, že jedného rána sa len tak zobudím a bude to. Nebude. Ale bolo by super, keby bolo a ja by som bola konečne schopná nosiť veci, ktoré na iných neskonale obdivujem, no sama som do nich akosi ešte 'nedorástla'.


Lodičky na ihlovom opätku. Vyzerajú nádherne a zvyšku outfitu dodajú ženskosť a gracióznosť. Majú len jedinú chybu - nedá sa v nich chodiť. Teda, ponáhľať sa do práce, balansovať na mačacích hlavách v meste, bežať na autobus. Ale pravé dámy to iste dokážu.

Lodičky na ihlovom opätku v zime. Na holé nohy. Alebo aj akékoľvek iné topánky bez ponožiek. Špecialita škandinávských blogeriek. Pri pohľade na ich kombináciu zimného kabátu s holých nôh mi naskakuje husia koža, ale musím povedať, vyzerá to zaujímavo. Masívne bagandže nosí v zime kde-kto, ale lodičky? Na to treba odvahu!

Biker jacket, alebo tiež křivák. Panebože, ako ja už dlho túžim po poriadnej biker jacket, ale posúďte, že jej nosenie má určité logické nedostatky -- napríklad že dobre padnúci křivák nikdy nevyzerá dobre zapnutý a teda nie je vhodný do chladnejšieho počasia. Napriek tomu, kožený materiál relatívne hreje ruky a teda nie je vhodný ani do úplne teplého počasia. Vychádza mi z toho, že je křivák je vynositeľný asi tak mesiac v roku (ale všimli ste si, že tento rok nebolo takmer žiadne prechodové obdobie medzi babím letom a ľadovým svetom hneď na druhý deň?) a to sa mi ho za tie prachy, čo poriadny badass křivák rozhodne stojí, neoplatí dať.


Clutches, alebo psaníčka. Ako to len dobre vyzerá, keď si k vezmete k oblečeniu len malú úzku kabelku..respektíve, ako ja viem všetko zabiť tým, že ku všetkému ťahám batoh alebo obriu tašku. Malé kabelky bývajú aj nápaditejšie, hravejšie, farebnejšie ako tie veľké, akokeby si návrhári uvedomovali, že dotyčná nositeľka-dáma ňou bude chcieť doslova vyšperkovať outfit. Dáma možno, no nie ja. Veď kam by som ja dala svojích milión potrebných vecí, čo so sebou stále vláčim, že ano.

Výstrihy. Odvážne či rafinované, vždy sú sexy. Len u mňa je to stále že 'nechce sa mi', 'rolák je pohodlnejší', 'je mi zima', 'moc prvoplánové', 'nepotrebujem tým upútať' bla bla bla.. po pár pokusoch o výstrih v minulosti som usúdila, že ma to nebaví a podobne ako ihly to nahrádzam červeným rúžom, keď chcem svoj zjav vylepšiť. (čo sa zas v zime prestane diať, lebo bicykel + zima = časté smrkanie --> riziko rozmazania rúžu. Chápeme sa. Proste racionálnosť a zmysel pre praktickosť.)

Aké sú vaše nesplniteľné štýlové sny? Alebo niečo, čo vás na iných baví, no z nejakého dôvodu si sami seba v tom neviete predstaviť?



dress: H&M // top: & Other Stories // boots: Vagabond // backpack: Odivi

5 comments

  1. Mne sa páčia také retroidné nohavicové kúsky - vysoký pás, kľudne aj Mom-jeans, prípadne šortky. Na tých vysokých dlhonohých éterických nositeľkách to vyzerá pre mňa veľmi páčivo, rebelsky, robí to peknú postavu... No a keby som si to obliekla ja, vyzeralo by to nie ako niečo s nádychom retro, ale ako keby som sa práve bola obliekla vyradenými kúskami, ktoré nechcela ani charitata :/ :D

    ReplyDelete
  2. S lodičkama k zimnímu kabátu souhlasím, to je tak hezké, ale jsem na to moc pohodlná, potřebuju mít nohy v teple :D Hrozně se mi taky líbí móda nadkolenek a sukně. Ovšem bojím se, že bych vypadala jako přisprostlá školačka :D

    ReplyDelete
  3. snáď so všetkými spomenutými vecami sa stotožňujem aj ja, hlavne s tými leather jackets :D ja som si tento rok kúpila po hrooozne dlhej dobe, čo som nemohla nájsť žiadny ideálny, jeden, ktorý som mala na sebe fakt iba pár ráz - práve medzi veľkým teplom v septembri a prvými mrazmi niekedy od polky októbra...

    Sabi z blogu Beautiful savage

    ReplyDelete
  4. I own a biker jacket, I think it might be one of my fav items! I can tell you that in Denmark, you can wear it during autumn, spring and summer - it rarely gets too hot. Besides, you would look great in a biker jacket. Let's roam the flea-markets and find one for you! :-)

    ReplyDelete