big_image

the road less traveled

21/09/2016


Let's make a small recap. It's been 2 years since I started blogging, I have 450 regular readers at GFC, a bit more than 500 followers on facebook and this is also a number of views of a new article when I post it. I'm sruggling solidly around 1900 followers on Instagram, and my presence on other social networks is negligible, because nobody ain't got time for that.

Frankly, when I look at my blogger colleagues who started blogging around the same time as I did, one can call my blog a failure.
And even though I've decided to take the less travelled road on my blog, reflect more of my aesthetic feelings than popular topics or even other blogs, no matter the effect this might have. Still, from time to time, the question WHY comes up to my mind.
Why are people unsubscribing and visits stagnant since I've changed the layout, name and slightly also the topics?

What I wanna do with that?

I could propably, at the expence of quality, post an article every second day or shoot vlogs. I could invest a decent amount of money to a proper designer bags and spend time on stylizing instagramers-approved pics (marble table, maccaronies, tulips, whatever). I could reveal more of my privacy, take pics in bra, or at least let world know, that today is my #nobraday.

But.. I don't give a f*ck.

I'm happy with my blog. It makes me even more happy when a follower or other blogger colleague spares a nice word on it, and this is certainly happening more and more often. I will probably never be an idol for little girls, won't be featured in a teenage magazine or won't be promoting poison-green bubble tea (as Czechoslovak young bloggers and youtubers do). But not everyone can be a Justin Bieber in a bloggers' world, someone has to be in another spectrum of blogosphere ...and be.. let's say Grimes! I certainly love her music waaay more than Bieber's (don't know any songs from him, to be honest) although he's certainly more popular. And I hope, someone could also see my blog in this way :D


Fellow bloggers, let me know how you cope with blogging failure and what it means for you. If you don't have a blog, please let me know down in the comments section, who your fav bloggers or youtubers are, and if you follow someone, who's not that much popular, but still you like her/his style :) Thanks!



Po dvoch rokoch blogovania mám 450 pravidelných čitateľov na GFC, okolo 500 followerov na facebooku a približne rovnaký počet ľudí si prečíta nový článok v deň uverejnenia.
Na instagrame celkom solídne strugglujem okolo hladiny 1900 followerov a iné sociálne siete z časových dôvodov nevediem.



Úprimne, keď sa pozriem na iné blogerky začínajúce približne v tom období ako ja, asi by sa to dalo nazvať neúspechom. Hoci som sa pred časom rozhodla, že môj blog bude hlavne pekný, vyjadrovať moje estetické cítenie a nebude len odrazom iných blogov v honbe za popularitou, predsa mi zavše napadne otázka P-r-e-č-o?
Prečo odvtedy, čo som zmenila vzhľad, meno i tak trochu zameranie, z GFC mi odišlo asi 30 ľudí a návštevnosť poklesla?

Čo s tým mienim robiť?

Mohla by som (pravdepodobne na úkor kvality) postovať každý druhý deň alebo ešte lepšie, točiť vlogy. Mohla by som investovať do drahých kabeliek a tie pchať na každú fotku spolu s tulipánmi na mramorovej podložke. Mohla by som si poodhaliť súkromie a fotiť aspoň tie selfíčka v podprsenke, či naopak dávať svetu častejsie vedieť, že mám dnes #nobraday.


Ale nejak sa mi nechce.

Som spokojná s tým, ako vyzerá môj blog. Poteší ma, keď mi ho pochváli iná blogerka - aka človek z brandže, alebo milý čitateľ. Možno nebudem nikdy vzorom pre malé dievčatká, nebudem mať vlastnú rubriku na Tchibo blogu ani nebudem každý mesiac v Joy. Ale nemôže byť každý blogový Justin Bieber, niekto sa musí nachádzať aj v inom spektre blogsféry..a byť napríklad Grimes :D Mne jej hudba dáva oveľa viac, hoci je Bieber ďaleko populárnejší. Snáď tak na niekoho pôsobí aj môj blog haha :)

Ak ste samy blogerky, dajte mi vedieť, čo pre vás znamená blogový úspech a ako sa vyrovnávate s tým, že hoci možno usilovne blogujete, no bez väčšej odozvy. Ak nie ste, napíšte mi, čo alebo kto vás aktuálne najviac baví na blogoch či Youtube a či niekoho sledujete napriek tomu, že nie je moc vyhypovaný, no baví vás. Díky



dress: H&M // bag: Bimba y Lola // sandals: Zara

18 comments

  1. velmi sympaticka je http://luckapucka.blogspot.de

    ReplyDelete
  2. Ahoj, ja ti poviem moj nazor preco ludia odisli po novom layoute - vratane mna. Najorv si posobila inak ako ostatne blogerky, ale postupom casu si sa tak ako niejtore ine moc sustredila na seba.bude to ziet trochu rough, ale ak chces robit modelku povedz to na rovinu. Nemyslim to zle, ale menej poz ( fakt sa pozri kolko poz samej sama vidi clovek ak mavstivi tvoj blog kym sa dostane k inak zmysluplnemu textu) .. Aspo. To je moj nazor.

    Sorry ak pisem pod zly clanok, nejak mi to divne zobrazuje.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nn, uplne v pohode si to napisala, neni to vobec rough. Pozy hej no - snazim sa stale nieco vymyslat, to je pravda, nech to neni stale to iste, aj na ukor mozno trapnosti, ktora z toho miestami plynie haha, som si toho vedoma, a blog je asi ozaj trochu komplikovany na preklikanie sa k textu, to uznavam tiez. O texte si ale aj tak vzdy myslela, ze ho cita i tak len minimum ludi, takze preto viac dbam na tie obrazky..cim sa ti chcem vlastne podakovat, ze ho citas :)

      Delete
  3. Ja ťa mám vo feede, lebo si taká dáma medzi blogerkami. Robíš veci, ktoré ťa evidentne bavia a robíš ich dobre. Si také Volvo medzi ostentatívnymi SUV-čkami, ktoré sa nepotrebuje na nič hrať. Plus texty máš väčšinou dobré a zmysluplné:-) tak pokračuj a nenechaj sa odradiť;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ♥ to je asi najkrajsi metaforicky kompliment, ktory som kedy dostala ^^ dakujem!

      Delete
  4. Ja ťa mám vo feede, lebo si taká dáma medzi blogerkami. Robíš veci, ktoré ťa evidentne bavia a robíš ich dobre. Si také Volvo medzi ostentatívnymi SUV-čkami, ktoré sa nepotrebuje na nič hrať. Plus texty máš väčšinou dobré a zmysluplné:-) tak pokračuj a nenechaj sa odradiť;-)

    ReplyDelete
  5. presne takéto slová som si dnes potrebovala prečítať ;) to najhlavnejšie na blogovaní je, že ťa to napĺňa a zbytočne sa neopičíš po ostatných len preto, aby rástli nejaké čísla a štatistiky... ja mám blog s prestávkami už šiesty rok, na konte krásnych 317 sledovateľov a som s nimi spokojná, pretože si ich nekupujem giveaway každý týždeň, nepíšem o najnovších módnych vychytávkach a nenavštevujem nóbl podniky - o to viac ma teší, že tých 300 ľudí zaujímajú aj dlhšie články zamerané na spoločenské problémy rovnako ako randomy plné fotiek z môjho života :) a v takomto štádiu cítim, že blog je verným obrazom mňa samotnej a som s ním spokojná!
    BTW, tvoj blog je skvelý práve taký, aký je a svoju výnimočnosť už, prosím, nikdy nemeň. A aby som nezabudla, veľmi ti to svedčí. ;)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    ReplyDelete
    Replies
    1. to je presne toto -- tiez som stastna za kazdeho verneho citatela a hoci nemam ani 2000 followerov na instagrame, viem, ze su skutocni. Ale i napriek tomu mi raz za cas predsa napadne to, ze co robim zle, ked ini blogeri su uspesnejsi. Ale zaroven mi v tom samom okamihu napadne, ze mi z toho vlastne ani nie je smutno a ze ludia vlastne len reaguju primerane na kazdeho blogera a jeho spravanie. Ked niekto tlaci na pilu a ide len trendovy content a robi vsetko preto, aby sa stal popularny, tak stopro sa nim stane. A prave preto sa asi nestane mne :D
      A dakujem za podporu, velmi si to cenim :)

      Delete
  6. Veď my vieme, že si veci robíš pekne a podľa seba :) Máš predsa už iné priority i inak rozvrhnutý čas ako blogujúce študentky alebo "blogerky s flexibilným time-schedule" a to si asi tvoji sledovatelia uvedomujú. Kým nezačneš robiť rýchlokvasený DIY-trash a pritom propagovať HM-kovský Made in Bangladesh, alebo sa plaviť na vlne fejkového minimalizmu alebo robiť neoznačený product placement vysávačov a kávovarov, tak ťa budem lajkovať, kde sa dá. Hlavne v realite :-* (Ale to aj s kávovarmi a vysávačmi :P)

    ReplyDelete
    Replies
    1. jaj vidis 'som minimalista - netusim sice, co to znamena, ale je to v mode' som uplne vynechala :D

      Delete
    2. Hej - istý čas robil každý jógu, bol mindful, odetý v minimalistických ("nadčasových") stanoch, teraz fičí vintage, samovyrobené instaclickbaity, zdanlivá nedbalosť, cestovanie (a takmer nikto nevie písať zaujímavo o cestovaní, žiaľ), jedlo... Ale ja asi nepatrím do cieľovky blogočitateľov. #radšejknihu :D

      Delete
  7. aha, tak teď mi mluvíš z duše, často si říkám jaktože má někdo tisíce followers a já ne, když bloguji třeba i déle? A pak si vzpomenu jak jsem vlastně spokojená s těmi, kteří ke mě chodí a že o žádnou extra slávu vlastně nestojím. Je to takový věčný boj (protože člověk ví, že by si odměnu za tu dřinu zasloužil a ona nepřichází a naopak přichází někomu, kdo si to z našeho pohledu ani moc nezaslouží). Je to takový bludný kruh. Ale věřím, že vše je tak jak má být a že třeba ten úspěch je zase v jiné sféře života a to je možná mnohem cennější. Osobně moc nechápu, že moje nejoblíbenější blogy (včetně tvého) jsou tak málo navštěvované. Mnohdy jsou to i ty nejkvalitnější bych řekla. Každopádně můj okruh blogů c sleduji se v poslední době dost zúžil, protože už mě ty věčné tulipány, mramory a značkové kabelky dost nudí. Tak prosím zůstaň taková jaká jsi, protože pak bych neměla co číst :) jo a jestli se můžu přimluvit, abys zase psala ve své mateřštině, hrozně ráda čtu slovenský text :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. jj je to boj .. cloveka to musi bavit a nesmie mu ist iba o prachy, lebo potom to poznat. Niezeby potom prisiel o followerov, ale stane sa z neho taka karikatura blogerky a smiesna reklamna figurka, ktoru jedni mozno bezmedzne adoruju, no druhi zas hejtuju ..a kto z nas toto chce? No ja teda urcite nie :D Je to boj, ziskat si divaka/citatela, ale niekedy sa i tesim, ze to mam takto, ked sledujem obcas co sa na internetoch deje :D

      Inak vpravo hore je nastavenie jazyka :) Treba to sice odkliknut pri kazdej navsteve blogu (defaultne mam nastavenu EN, ale na fb stranke davam casto link priamo na slovensku mutaciu), lebo zatial si blogger nedokaze zapamatat poslednu volbu uzivatela, ale mozno to casom vytunim :P

      Delete
  8. treba si ist svoje, lebo ta to bavi.. spravny ludia vzdy pridu :)
    www.donnaiveh.com

    ReplyDelete
  9. Ach jaj. Raz za čas sa aj ja trápim touto otázkou, prečo je to tak, ako to je. Prečo byť aspoň trošku odlišný od ostatných, neznamená v dnešnom jednotvárnom svete to pozitívne, ale negatívne? Taktiež blogujem 2 roky a mrzí ma, že to nie je lepšie, že sa práve snažím dávať tie články každý druhý deň a pridávať iný obsah, než typické what's in my bag alebo make-up in 10 minutes. Niektoré blogerky začali dokonca ešte len pred rokom a nachádzajú sa v Elite Bloggers alebo majú dokonca viac videní, než ja. Samozrejme nikoho neodsudzujem, keď niekoho baví ukazovať, čo sa nachádza v jeho taške budiš a tiež sú mi dievčatá z EB sympatické, ja len že je to občas fakt neférové, keď dávam do blogovania rovnaký čas a rovnakú snahu, ako oni. Ale tak je to vo všetkom všakže? :) Nevýhoda je aj v tom, že tí čo sa nachádzajú v Prahe, majú omnoho viac možnosti, než ja z východného Slovenska, čo poriadne ľudia ani nevedia, že blog je akási vec alebo sa o to skôr ani nezaujímajú.

    Tvoj blog sledujem preto lebo sa mi páčia tvoje fotky a tvoj štýl, je iný, nápaditý a úprava fotiek je naozaj dokonalá, v tomto si fakt šikuľa! Samozrejme si čítam aj tvoje články, pokiaľ sa nikam neponáhľam a nebola by som povedala, že si sa nejako zhoršila alebo čo. Mňa vo všeobecnosti viac bavia takí tí artistickí ľudia, ktorí majú aj cit pre detaily v každodennom živote, ale nie v tom makrónkovom a tulipánovom, ale práve vidia krásu aj v starej ošarpanej budove. Ja som zatiaľ ešte bábätko v tomto smere, hľadám sa, no verím, že raz bude zo mňa tiež taká duša, ako si ty, redpoppyzuz, thedominica, králik a podobne. A aj keď nemajú 100 000 followerov ako Teri Blitzen, vo mne zanechajú oveľa väčší pôžitok z toho aké sú šikovné, nápadité a vedia ukázať, to aký život je a nenasypu na fotky, články, či videa ružové pozlátko.

    Blogový a celkovo internetový svet, nie je prechádzka ružovou záhradou, ľuďom sa vždy páči ľahšia cesta, čiže fotka v podprsenke, než tá ťažšia fotka, napríklad vytvoriť niečo vlastnými rukami, ale tak to vždy bolo, je a bude. Držím nám všetkým nemainstreamovým palce, bude to ešte kostrbaté. Ale! Only dead fish go with the flow.:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zkuste nad tím uvažovat tak, že nevzniká tolik článků o cestování, vintage apod kvůli sledovanosti. Co třeba, že to dotyčného blogera opravdu baví, cestovat, nebo poznávat nová jídla či něco vyrábět? To že je pak více lidí které podobné téma zajímá a začnou blog navštěvovat je pak jen spojení příjemného s užitečným.

      Pokud píšete odlišný blog, musíte počítat s tím, že bude zajímat spíše odlišné lidi. A odlišných lidí bude vždy méně, jinak by nebyli odlišní, už by byli normální, když by tvořili většinu :-)

      Jestliže člověk píše o tom co ho baví, je uplně jedno kolik lidí jeho blog navštěvuje. Dělá jen to co ho baví (i kdyby nikdo nechodil) a to že někdo přijde už je jen takový bonus. Pokud ale někoho trápí, že nemá čtenáře, nebo že čtenáři mizí, tak by si měl vybrat, zda dannou činnost dělá kvůli sobě, nebo kvůli čtenářům. :-)

      Myšleno v dobrém aby lidi přestali hrotit sledovanost.

      Delete
  10. Zuzi, tohle je tak krásně napsáno.. Díky bohu za blogerky, jako jsi Ty. Hlavně dál dělej naplno to, co Tě dělá šťastnou - v tom je věší síla, než v milionech followers.

    ReplyDelete